spas spas
899
BLOG

Leming w Nonsensopedii

spas spas Polityka Obserwuj notkę 3

 

Niedawno grzebiąc w internecie trafiłem na portal pt.”Nonsensopedia”. Błądząc po nim w pewnym momencie wpisałem hasło „moher”. Otworzył się obszerny prześmiewczy tekst, okraszony zdjęciami starszych pań w wiadomych beretach… Charakterystyka owych pań, szeroki opis cech - rzeczywistych, jak i wyssanych z palca. Jak to w „Nonsensopedii” opis ma być z przymrużeniem oka, tak „dla jaj”.
 
Acha.
 
Wpisuje hasło „leming”
No i co?... Nie ma.
Wpisałem taką frazę w Google i obok opisu sympatycznych gryzoni, trafiłem na hasło w miejskim słowniku slangu. Więc będąc zainspirowany owym słownikiem postanowiłem uzupełnić zasoby "Nonsensopedii". Klik, klik, i napisałem taki oto tekścik:
 
Hasło” Leming” [nonsensopedia]
Osoba , która bezkrytycznie wierzy w to, co usłyszy w telewizji (głównie TVN, ale nie tylko), albo przeczyta w Gazecie Wyborczej (czy innych pismach mainstremowych) i przyjmuje owe treści bez żadnej refleksji czy zastanowienia. Uważa się przy tym za mądrego. Jego widzenie świata, jest kształtowane poprzez tzw. media opiniotwórcze i nie ważne jakimi kłamstwami te operują. Sam nie jest w stanie dojść do samodzielnych wniosków i mieć własnej opinii. "Informacje" przyjmuje jako swoje, używając w dyskusjach argumentów i haseł z tychże mediów. Jak wachlarz frazesów się wyczerpie, to najczęściej zaczyna ubliżać rozmówcy (wyraźnie to widać na forach internetowych). Gdyby odciąć Leminga od czynników kreujących jego rzeczywistość, popadłby w poważny kryzys wewnętrzny. Z racji "swoich" poglądów ma się za "młodego, wykształconego i z dużego miasta". Cokolwiek to znaczy.
 
Tekst usunięty – powód – cytuję: „zbyt ency”(zbty encyklopedyczny? Dobre… )
 
 
 
 
spas
O mnie spas

"PRAWDA JEST NAZYWANA NIENAWIŚCIĄ PRZEZ TYCH, KTÓRZY NIENAWIDZĄ PRAWDY."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka